MXp

Reflektioner om samhälle, yttrandefrihet & demokrati

FAITHKEEPERS i Mellanöstern

Publicerad 2015-12-31 02:18:00 i Kristen förföljelse,

KRISTNA förföljs, utvisas och mördas systematiskt i Mellanöstern. Kyrkor rivs och hem bränns ner till grunden. Dessa grymheter kan inte längre ignoreras. Världen måste vakna!

Clarion Project - Faith Keepers

INOM KORT kommer premiären av dokumentärfilmen FAITHKEEPERS producerad av Clarion Project.



AKTUELLT: Läs även andra intressanta bloggar om: Faithkeepers, ISIS, ISIL, Clarion Project, Mellanöstern, förföljelse ::

Ex-Lesbisk vädjan till pastorer

Publicerad 2015-12-27 14:42:58 i Kristen tro,

LINDA, amerikansk ex-lesbisk kristen, skriver ett öppet brev till USA:s pastorer.

BREVET kunde vara riktat till Sveriges präster & pastorer.

Officiellt har samfund och kyrkor en hållning om homosexualitet & synd som "inte är skriven i sten"...


Flickr woman crying

KÄRA PASTORER

Det finns saker som jag snarast behöver låta dig veta. Och det finns saker som jag desperat behöver få dig berätta för mig. Jag ryser inför tanken över att tänka på var jag skulle vara idag, om inte min pastor hade varit djärv nog att berätta sanningen om homosexualitet, en livsstil där jag levde mer än 30 år. Pastorer, ta er tid i ert fullspäckade schema för att läsa min ödmjuka vädjan.

Först vill jag att ni i otvetydiga ordalag talar om för mig att homosexualitet är en synd. Visa mig vad Bibeln säger och berätta för mig att Guds Ord är evigt och inte förändras med tiden. Var vänlig och säg inte att ni inte kommer att ta upp det eller att ni inte har någon åsikt. För om ni inte talar i klartext, kommer jag att tro att det är okej och kommer att vilseledas till en evighet i helvetet. Pastorer, när jag kommer till er och söker svar, vill jag att ni frimodigt talar ut sanningen i kärlek. Hela min frälsning är beroende av den.

För det andra, låt mig veta att Jesu död på korset var tillräcklig för att försona varje synd jag har begått, bland annat också homosexualiteten. Var vänlig och säg mig att varje synd - oavsett om den tycks vara liten eller stor - är en skymf mot Gud. Om ni inte gör det kommer jag att tro att min synd - eftersom den känns mer pinsam eller chockerande - är svårare för Gud att förlåta än de andra och jag kommer att vara kvar med det felaktiga intrycket att homosexualitet är oförlåtlig synd. Det är den inte.

För det tredje vill jag att ni säger att jag behöver omvändelse. Säg mig att sann kristendom kallar mig till genuin omvändelse från all synd, inklusive homosexualitet. Pastorer, om jag försöker komma med ursäkter för att leva i min synd, stå då fast eftersom min eviga destination hänger på den. Tala sedan om för mig - och det är så viktigt - att Guds kraft, barmhärtighet och nåd är mer än tillräckligt för mig för att leva i absolut frihet. Om ni inte gör det kommer jag att tro att homosexualitet är den enda synd som Guds kraft inte tillräcklig för. Det är är den.

När jag letade efter sanning och svar gick jag till en kyrka precis som er för första gången på flera år. Jag började gå regelbundet och började känna övertygelsen av den Helige Ande i mitt hjärta som lärde mig vad det innebar att vara en Kristi efterföljare.

Jag tog mod till mig att tala med min pastor och dela att jag var homosexuell i övertygelsen att det var ett oföränderligt faktum. När jag gick ut från min pastors kontor, hade jag fått reda på den oföränderliga sanningen: Homosexualitet är en synd. Gud hatar all synd. Gud älskar mig. Jesus dog för mig. Jag behövde omvända mig från all synd. Korset var nog för att förlåta mig all synd. Guds kraft befriar mig från all synd. Jesus är nog, även för dem som kämpar med homosexualitet.

Pastorer, tala sanning oavsett hur svårt det är; det behöver inte sluta med att folk rusar iväg mot utgången. Jag är ett levande bevis! Jag har helt lämnat den homosexuella livsstilen och är en hängiven Kristi efterföljare och lever i sanning, seger och frihet varje dag i mitt liv!

Jag kommer alltid att vara tacksam mot min pastor för att han höll höll sig till sanningen i Guds ord.
Pastorer, jag ber att era församlingar kommer att vara sådana.
Med all tacksamhet, ödmjukhet och uppriktighet,

Linda Italiano, ex-lesbian and born-again Christian
Översättning: MXp/Dag Selander

KÄLLA Charisma News: One Lesbian´s Plea To Pastors Across America - H/T: Port Salut

AKTUELLT: Läs även andra intressanta bloggar om: homosexualitet, synd, nåd, kyrkor, samfund, Bibeln ::

Löfvens jultal till imamerna om Jul

Publicerad 2015-12-25 15:49:00 i Politik,

6mannen
Skärmdump svt - Se: 6mannen

Statsminister Stefan Löfven talar till imamerna på Muhammeds födelsedag om Julen och pluralism (d.v.s. att stoppa islamismens globala framfart mot icke-muslimer, fr.a. de kristna) - Sorry, Löfven har tyvärr inte talat till några imamer...

TÄNK om Löfven verkligen hade gjort det... och dessutom hållit ett lika magnifikt tal som president Abd al-Fattah al-Sisi till landets imamer...




AKTUELLT: Läs även andra intressanta bloggar om: Stefan Löfven, Abd al-Fattah al-Sisi, jul, imamer, demokrati, pluralism, religionsfrihet, terrorism, islamism :: Updated 26/12 15:28 ::

Om MXp

Min profilbild

Dag Selander

Ansv. utg. & Red.

Kontakt


Prenumerera och dela

Till bloggens startsida


Alternativmedia

Avpixlat

SwebbTV

The JERUSALEM POST

Mikael Hagenbo

WikiLeaks - Leaks & News

* * *

Kategorier


Arkiv